14.12.09

"ПРИЇХАЛИ!.." З моніторингу регіональної преси

Зменшення сторінковості і збільшення кольоровості газет. Такий вплив кризи. Програмні сторінки ніхто не скоротив...
Отже стало більше яскравої реклами і менше інформації для читачів...
 Якщо видавці дбають про технічну якість - занепаду ринку не відбувається...




Це висновки агенції журналістських розслідувань informator.lviv.ua. 5 їхніх працівників промоніторили регіональну пресу за вересень та початок грудня. Їх робота - це зріз для тенденції, а не глибокий аналіз. Вони і самі це підтвердили на презентації у Львові 12 грудня.

Кажуть, перелопатили 80% ринку. Вибирали видання, які є одночасно в кіосках, на розкладках і в передплаті. На тиражі не зважали - вони часто фантастично перебільшені.



"З авторськими матеріалами ситуація ще погіршилась. Їх меншає. Цікава закономірність - у виданнях, де більше авторських матеріалів, там більше і "джинси". Особливо зараз, перед перед виборами," - відмітив директор агенції розслідувань "Інформатор" Павло Івашкевич.
Мовляв, рекламісти ж не глупі і знають, де реклама краще працюватиме.

"Регіональні видання мало розвивають публіцистичні жанри. Багато передруків "УП" та "Сегодня". Але ж газета новин - це газета, яка померла вчора, але ще цього не знає",- пожартував із серйозним обличчям провідний редактор агенції "Інформатор" Дмитро Добродомов.

63% видань - 1 розслідування в місяць
11% видань - щономера. Серед них багато таких, яких з натяжкою можна назвати розслідуванням. Багато авторских оцінок та мало доказів.

"Помітно викривлене розуміння жанру. У рубриці "Розслідування" йдуть матеріали, про які можна сказати: СМІЛИВО, але ще ж має бути ДОСТОВІРНО та ЕКСКЛЮЗИВНО! Та замість роботи журналіста - сміливі оціночні судження. У газетах немає відділу розслідувань, немає групи, хіба один автор", - Добродомов.




На ФОТО Дмитро Добродомов, редактор "Інформатора"(зліва) коментує гостям телепрограму про приватизацію готеля "Львів" в офісі редакції.
...А стіни тут мають не тільки вуха, але й очі :)

На ФОТО Директор "Інформатора" поруч із Зеником, людиною і манекеном. В редакції він - образ львівської громади. Під час телепрограм планують садити Зеника на місце гостя, який не прийде.
...Мабуть тоді ведучий зможе сказати: от бачите від почутого народ вже онімів.

P.S.
По деяким регіонам, напр.Донеччині, ситуація не була показовою. У звіті - дві газети! Як виявилось, багато видань економлять 700 грн. і не є присутніми у заг-укр. передплатному каталозі. Виписати їх з іншої області - неможливо.
Оксана Рябчун, ryabchun_o@ukr.net

Львів, грудень 2009.  «Журналістські розслідування: результати моніторингу регіональної преси в Україні» та Установчі збори Міжнародної Асоціації журналістів-розслідувальників. Організатори - фонд "Відродження" та АЖР "Інформатор".

Немає коментарів:

Дописати коментар